FAQ – Vanliga frågor

Här har vi samlat vanliga frågor eller andra frågor som kan uppstå.

Vanliga frågor

Betalning och beställning

Kan företag handla hos er?

Självklart! Vi har sett till att vår utcheckningskassa tar emot även företagskunder.

Vilka betalningsalternativ har ni?

Just nu kör vi med en helhetslösning från Klarna. Men vi tittar på att utöka betalningsalternativen.

Har min beställning gått igenom?

Har du fått en orderbekräftelse så har ordern gått igenom. Har du ej mottagit det så lägg en ny order eller kontakta oss ifall du är osäker.

Leverans och paket

Hur lång är leveranstiden?

Vi beräknar att paket eller postförsändelse för att hämta ut paket kommer till dig inom 1-4 arbetsdagar. Det kan ta någon extra dag beroende på ifall vi har hög belastning, leverantör får problem eller om posten inte levereras dagligen till området där du bor.

Vilka skickar vi paket med?

Vi använder oss av både Postnord och DHL.

Vad kostar frakten?

Frakten för ett paket kostar 56 kr.

Mitt paket verkar ej ha kommit?

Detta ska ej hända, men tyvärr kan det inträffa. Alla beställningar vi får skickar vi självklart. Än så länge har detta ej inträffat att något paket ej har landat, men om detta skulle vara fallet så vill vi att ni skickar ett mail till oss på kontakt@royalposters.se. Ange eran beställning och berätta problemet så ska vi börja jaga ert paket så snart som möjligt.

Vad gör jag om paketet skulle vara skadat?

Vi levererar alla våra produkter i rör eller specialanpassade kartonger som är tillverkade för att skydda innehållet så bra som möjligt. Tyvärr kan det uppkomma skador under leveransen. Är skadan framme så kontakta oss direkt på kontakt@royalposters.se.

Retur och ångerrätt

Hur funkar öppet köp och ångerrätt?

Vi följer distansköpeslagen vilket ger dig 14 dagar för dig att testa och titta på produkterna. När du mottagit produkterna har du 14 dagar på dig att meddela oss att du önskar returnera produkterna. Produkterna får ej vara skadade, är de skadade har vi rätten att dra av de minskade värdet. Är de ej skadade så får du hela beloppet återbetalt, både för produkt och fraktkostnad, dock täcker vi inte fraktkostnad för returen.

Hur returnerar jag en produkt?

Vill du returnera en produkt så mailar du oss; ordernummer, produktinformation, kundnamn, e-post som köpet registrerades på och varför du vill returnera.
Maila oss på kontakt@royalposters.se. Sedan får ni mer uppgifter om hur ni ska gå tillväga. Vid retur så står vi ej för frakten.